Sonntag, 2. Dezember 2007

Versorgungsausgleich - kleiner Trost

Noch immer ärgere ich mich über meine überstürzte Zahlung des Versorgungsausgleichs an meine Ex-Frau. Heute habe ich jedoch etwas neues Erfahrung und mein Ärger ist ein bisschen kleiner geworden.
Während der Scheidungsphase wurde der Anspruch meiner Ex-Frau an meiner Rente auf 93.30 Euro berechnet. Jetzt weiss ich, das es nicht bei diesem Betrag geblieben wäre, sondern das er bis zum Renteneintritt meiner Ex-Frau angestiegen wäre. Der Betrag würde in Entgeltpunkte umgerechnet werden und dem Rentenkonto meiner Ex-Frau gutgeschrieben werden. Aus diesen zusätzlichen Entgeltpunkten würde dann bei dem tatsächlichen Renteneintritt meiner Ex-Frau ein Rentenbetrag ermittelt werden. Da der Rentenwert (Betrag pro Entgeltpunkt) steigt würden dann auch der von mir zu bezahlende monatliche Betrag steigen.
Wieviel dies ausmacht ist völlig offen. Aus einer Beispielrechnung über 15 Jahre habe ich jedoch entnommen, das der Betrag um gut 20% steigen kann.
Dies ist natürlich nur ein kleiner Trost, aber dank dieser kleinen Dingen fällt mir das akzeptieren meiner Zahlung leichter.

Andererseits stellt sich mir die Frage, warum mir während der Scheidung weder meine Anwältin noch der Rentenexperte oder der Scheidungsanwalt diesen Sachverhalt erklärt haben.

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Here’s one of the most common questions I get from students:

“How is cold email different from spam?”
Cold email and spam are polar opposites.
Here’s why…
Spam:
• Uses a fake name
• Doesn’t include contact information
• Isn’t personalized (the same email is sent to several people)
• Isn’t meant to start a conversation; rather, it’s usually
targeting a direct purchase.
• Has a commercial motive.
Spam is an example of a one-to-many email.
Can you see the difference?
This cold email does three things:
• It addresses the recipient directly.
• It has a highly specific and relevant request.
• And it mentions a common contact.
I’m not trying to push a product, or get anyone on the phone for a long conversation.
The real world equivalent of this email would be like saying,
“Hi,” to a friend of a friend you bumped into at a conference.


It’s not pushy.
It’s not annoying.
And it’s perfectly reasonable, as long as your call to action isn’t overly
aggressive.
For example: “Buy my product!”
Sounds pushy, right?
But if you say: “Let’s get coffee sometime!”
That sounds a lot better.
Want a ‘sniff test’ for spam vs. cold email?
Before you send out a cold email, ask yourself:
Would I be comfortable saying this to someone I met at a conference for the first
time?
If the answer is no, then it’s likely spam. If the answer is yes, then it’s a cold email.

Keep in mind that spam is illegal. Send too much spam
and you will run afoul of CAN SPAM laws.

Are you clear about whether an email falls under the
CAN SPAM laws?
It can be tricky. So let me break it down:
As per FTC, all emails can contain three types of information:
• Commercial content, such as selling a product,
promoting a sale, etc.
• Relationship or transactional content, such as a
bank sending its customer a bank statement, an e-commerce store
sharing transaction details, or a blogger sending a message to his list of subscribers.


• Other content, which can range from personal content to mixed (relationship
+ commercial) content.
According to FTC’s regulations, the purpose of an email decides whether it needs to comply with spam laws.
If the email is primarily commercial – or is deemed to be so by the recipient –
it has to comply with spam laws.
A well-crafted cold email might have a commercial tilt,
but it also offers significant value.
Now, let’s get into how you can write amazing cold emails
that convert!



Hi (recipient’s first name),
My name is (your first name), and I’m (title) at (company name).

We are currently offering (describe product/service).

This is just an educated stab in the dark, but based on your online profile, you seem to be the right person to connect with.
Or, if not, maybe you can point me in the right direction?
I’d like to speak with someone from (company name)
who’s responsible for (position relevant to your product/service).

If that’s you, are you open to a 15-minute call on (specific
time/date) to discuss ways (service/product) can more specifically help your business?

Or, if not you, can you please put me in touch with
the right person?
I’d appreciate the help!
(Signature)

clinton hat gesagt…

Mein Herz war gebrochen. Ich glaube nie, dass ich meinen Ex wieder zurückbekommen werde, bis Dr. LOVE meinen Ex innerhalb von 24 Stunden mit einem mächtigen Liebeszauber zurückgebracht hat. Er ist zuverlässig für ein positives Ergebnis. Wenden Sie sich an den Zauberer, um einen Liebeszauber per E-Mail zu erhalten: {placeofsolution@yahoo.c om} oder whatsapp unter 1 443 281 3404